南の猫の新西蘭雑記

日本も結構好きなのですが、根っこがこっちに深いです。

広島 晴れ:A Fine Day in Hiroshima

花見

広島城にお花見に行きました。前日の優しい雨に花満開。うっすらと日が射す暖かな春の日でした。春が来ました。

Been to Hiroshima Castle to see cherry blossoms. After gentle shower on the previous day, flowers were in full bloom. Blessed with soft light breaking through thin clouds. Spring has come.

f:id:minami-no-neko:20160402091044j:plain

 

桜を楽しむのは人だけではありません。雀たちも花摘みに夢中。散り始めた花びらに混じって、雀が散らす花がくるりくるりと舞い落ちます。少し拾って押し花にしました。もちろん花見に欠かせないのは飲み物とスナック。ライチー入りサイダー、イカと鶏肉としぶい選択をした娘。私は焼き芋とヨーグルトドリンク。仕上げはおはぎ。美味しかった、^^。

Humans were not the only ones enjoying flowers. Sparrows were loving cherry blossoms too. Among the falling petals, flowers were spiraling off, picked by sparrows. We picked up some to make pressed flowers. We must have some feast under cherry blossoms. My daughter chose squids and chicken with lychee cider. I had baked sweet potato and drinking yoghurt. The dessert was 'Ohagi', sweet rice cake wrapped in red bean paste, yum!

f:id:minami-no-neko:20160402085708j:plain f:id:minami-no-neko:20160402083859j:plain